Godmorgon!

Datum:2011-05-26 ♥ Tid: 07:46:00
Tänkte skriva lite snabbt om gårdagens ridpass innan jag åker till skolan ..

Båda måndagens och tisdagens pass har gått åt hela vetet. Försökt rida dressyr med båda hästarna, vilket som sagt gick åt skogen.

Idag red jag och Julia ut. Jag på Loke hon på Jacky. Vi gick till vår terräng bana för att hoppa och filma lite. Dock tog vi inte alls många språng innan Julia bestämde sig för att rida hem då Jacky inte funkade alls. Så då vart jag kvar själv ute i skogen, så jag hoppade något språng till och sen red jag in en bit i skogen. Busade runt lite och sen red jag hem. 

Loke skötte sig helt okej, han var dock lite knäpp (som vanligt?) haha. Så fort jag drev på lite bocka han och om jag gjorde halt för att vänta på att Julia skulle bli klar eller nåt börja han backa in i skogen, så tillslut fick jag bli riktigt förbannad på honom då han var påväg över några asfaltsbitar, ner i ett dike och in i ett träd och han vägrade sluta backa. Jag satt liksom med helt långa tyglar och gjorde ingenting och ändå backade han? knäppa häst! Efter att jag sagt till honom ordentligt så slutade han och då var han helt underbar att rida! Tog ett sista språng och jag hade sån bra anridning så jag vet inte vad, han var lugn, jag satt helt lätt på handen men han vart ändå inte framtung. 

Sen busred vi lite i skogen, jag satt för det mesta med helt långa tyglar, höll mig antingen i martingalen eller så hade jag händerna utsträckta. Förjävla härligt :D

Världens bästa Loke :love:





Kommentarer
SKRIVET AV: Lollo

Guuu va härligt!!! Måste ju se till att följa med dit! Får väll ta någon dag i sommar och bada med hästarna och ta massa härliga bilder!! :D

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 13:08:47
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0