Dag 3 - Första hästen

Datum:2011-08-31 ♥ Tid: 15:00:00
Eftersom jag inte äger eller har ägt någon häst tänker jag skriva om de hästar som jag ridit först. Jag började som 4 åring rida på en ridskola vid namn Karlsdal, där blev min favorithäst Edvin, en fuxvalack som jag red nästan varje gång. (Letat efter en bild jag har på honom, men kan inte hitta den någonstans .. :( )

Men när jag gått där ett tag insåg vi att det var för svårt för mig, så jag fick byta till Folkatorps Ponnyridskola. Där red jag i ca. 9 år, hade massa favorit hästar.


Jag & Grynning på ridläger 2007


Folkatorps hoppteam efter en andra plats i den första lagtävlingen. Där kom vi med "gammla & trötta ridskolehästar" och slog ut alla lag förutom ett. Ganska grym känsla ;) Vi kom desutom 2:a i hela serien! 


Jag & Tjalle på Folkatorps stallplan. Den hästen är nog den jag saknar mest av alla där, han satte ett stort spår i mitt hjärta :love: 

Undertiden som jag red på dessa två ridskolor red jag även grannens shettis i några år. Fru Andersson, ett sto som var väldigt stoigt. Fick hon inte som hon ville så smakade man snart grus ;) Vet inte hur mycket den här hästen lärt mig, väldigt mycket iallafall. Jag minns en av de sista gångerna jag red henne, hur hon bockade och sparkade och jag höll mig kvar, stolt var jag då!


Jag fick även Sigge på foder under folkatorps tiden. Grannens travare. Hade honom i ca. ett halvår innan han gick bort. Lärde mig massor! Älskade Sigge :love:


Under sista tiden jag red på folkatorp och Siggge började jag rida hos Jenny och sen slutade jag även på folkatorp och började rida privathästar endast. 

Kommentarer
SKRIVET AV: Louise-hästblogg

Sigge <3 :,(

Datum: 2011-08-31 ♥ Tid: 16:00:17
Hemsida/blogg: http://atlantico.blogg.se/
SKRIVET AV: Elina

Hur fixa du din design?? :)

Datum: 2011-08-31 ♥ Tid: 20:21:13
Hemsida/blogg: http://hoppchey.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0