Busy weekend ..

Datum:2011-05-29 ♥ Tid: 21:20:51
Är så sjukt trött så känns som jag kan somna här och nu. Men har ändå varit en sån härlig helg så måste skriva lite :D

Lördag

Började med att jag försov mig, vaknade vid 8 och Camilla skulle hämta mig 10 över 8, lyckat sådär. Men jag hann och sen bar det av till Lockenkil där vi var funktionärer på 3årstest. Vi hjälpte till att bygga, höja och plocka bort hinder. Såg en del sjukt snygga ponnyer och tog runt 650 bilder, jätteroligt! :)

Linn's Ängsbackens Coco Pop :)

Söndag

Idag var vi uppe vid 6 och 20 i 7 var vi i stallet. Packade in allting i bilen och fixade ordning Loke och sen bar det av till Karslund. Startfälttävlan var det som stod på schemat idag då, var jätteroligt! :D

Dressyren - Gick inge vidare. Loke HATAR vanliga tränsbett och går mest och stretar imot hela tiden och lyssnar inte på några förhållningar. Jag som desutom inte är så jättestark har inget annat val en att behöva sitta och dra och det ser förjävligt ut. Hade dålig känsla rakt igenom och var bara glad att få det gjort, dock ser det inte så illa ut (förutom i galoppen ...) på filmen som det kändes, men usch! 



Hoppningen - Han var framme och fin. Dock var det på gräs (hans första banhoppning på gräs) och mitt på banan var det en stor vattengrav, bredvid graven var det en linje med 3 hinder. När jag stryde mot första hindret kom vi lite i otakt, han är rädd för vatten så tittade mer på det en på hindret hoppade dock när jag tryckte på. Sen kom vi mot nästa hinder, fortfarande lite i otakt och dålig fart och det var ett plank. Så han saktar av en bit innan och så jag får trycka över honom (för planket var ju livsfarligt ;) ) och då lyckas han ju såklart riva. Han tittade lite på 3dje hindret i linjen med, men resten av banan gick fint :) Surt med det petet i en så låg klass, men det gör mig inget! 



Terrängen - Red halva banan i undertempo, så han hoppade knasigt på något hinder och snubblade till på bankern. Men han var jätteduktig och det var superkul! :D Jag hade banhoppningstempo kan man säga, men det var ju min första terräng. Känslan på de 2 sista hindrena var toppen, så den tänker jag behålla! :D


Fick ett diplom och rosett, samt en erfarenhet rikare ;) Vart en jätterolig dag idag med då!



Världens bästa Loke :love:

Sen åkte vi vidare till stallet och fixade allt och sen vidare till nästa stall där jag red ett litet dressyrpass på Merlin. Gick helt okej :)



Har massa mer bilder från hela helgen + filmer från idag om ni vill se? :) Nu ska jag i vilket fall gå och sova, innan jag somnar på skrivbordet.


Kommentarer
SKRIVET AV: Maja

Kul:D

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 08:37:35
Hemsida/blogg: http://otroligahast.blogg.se/
SKRIVET AV: louise

Bilder :D



det gillas! ;)

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 16:46:20
Hemsida/blogg: http://powniiee.blogg.se/
SKRIVET AV: Lollo

Jaa! men vi får se till att planera in det någon dag! En helg vore ju toppen! Fast du kan kanske typ jämt nu när det är lov? för iofs är mina helger ofta planerade med tävlingar :P Men ska kolla mitt schema hur det ser ut :)



Åh va roligt! Tyvärr har jag båda svart/vita borttingade men 2 halvgalna svarta är kvar :P dom är så galet busiga nu så det är helg galet! Ni får komma hit o gosa med dom! En hona och en hane är kvar och utan ägare fortfarande... :)

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 22:57:19
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/
SKRIVET AV: Lollo

hm.. fick du min förra kommentar?...

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 22:58:15
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/
SKRIVET AV: Lollo

hm.. fick du min förra kommentar?...

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 22:58:17
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/
SKRIVET AV: Lollo

hm.. alla kommentarer brukar komma upp men dom gör inte det nu.. aja wierd... försöker imorn om inte annat :)

Datum: 2011-05-30 ♥ Tid: 23:01:57
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0