Merlin- ponnyn som har allt.

Datum:2011-03-02 ♥ Tid: 20:30:07

Tänkte att jag kunde skriva ett inlägg om Merlin då jag får rätt mycket kommentarer om honom lite överallt.
Merlin är en b-ponny vilket innebär att jag inte får tävla honom. Det vet både jag och Emma!
Jag och Emma är långa på han, det vet vi med.
Men nu är det såhär att Merlin är en väldigt svårriden ponny! Väldigt känslig för både hand och skänkel.
Har väldigt svårt att lita på nya ryttare och är igentligen en "enmans" häst.
Och då det är väldigt svårt att hitta orädda och duktiga små ryttare så får det bli så att jag och Emma rider honom.
Han mår inte dåligt av det för då hade vi aldrig ridit han!


För mig har det tagit ca 2 år att lära känna han hyfsat men han går inte klockrent än!
Det är nu som vi börjar gå framåt, när allt är försent...
Jag är för lång,för gammal vilket känns riktigt tråkigt.
Jag hade gärna gjort allt för att få han i d-ponny format men det går tyvärr inte...

Merlin är en ponny som lärt och utbildat mig så sjukt mycket!
Han är också den ponny som står mig närmst.
Han är helt J*vla underbar om man väl kan rida han.
Jag är oerhört känslig när det gäller han, vill helst ha han för mig själv.
Men jag har kommit på att det inte funkar, så jag försöker och har kommit över min "svartsjuka"
när det gäller Emma... tog ett tag,men det gick.
Emma har fått tagit endel skit,vilket jag verkligen önskar att hon inte ha fått genomgå...

Som sagt så står han mig väldigt nära, och jag mår redan dåligt över att jag är för lång och förgammal.

Jag kan lova att jag aldrig hitta en ponny som han igen.
Han är väldigt speciell.

Vad endel inte verkar förstå är att det sårar en väldigt mycket när dom säger att man är lång.
Vi är redan medvetna om det.

 

Första gången jag red honom, gick inte så bra förstörde hela lektionen för dom andra, då han skenade runt banan halva lektionen och jag fick inte stop.







Jag älskar honom mer än allt.









Kommentarer
SKRIVET AV: Jenny

Fin skrivet =) blev rörd..

Datum: 2011-03-03 ♥ Tid: 13:36:58
Hemsida/blogg: http://stallekeby.se



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0