Poor baby

Datum:2011-06-27 ♥ Tid: 19:52:33
Nu har jag kommit hem efter 3,5 timmar hos Linn. Först fixade vi lite med saga, klippte bort hovskägg, samt klippte svansen lite och fixade till lite på manen.
 Sen skulle vi rida Cherry men Linn mådde inte på bra så hon gick in.
 Då fick jag rida helt själv, lite nervöst, men ändå spännande  då det var tredje gången jag satt på ponnyn.
Skrittade ut en sväng först sen red jag till gärdet där jag började lösgöra henne med serpentiner och ställa/böja. sen efter ett tag började jag trava, samma sak där serpentiner och ställa/böja,
 hon var väldigt fin i traven men lite stark så jag jobbade mycket med övergångar,
hon mjuknade lite i munnen iallafall. Sen skulle jag fatta galopp hon tog första galoppskänkeln bra och jobbade riktigt bra, men hon var ganska stark så fick verkligen rida.
 Sen saktade jag av till trav, jobbade ihop galoppen innan jag saktade av för Linn sagt åt mig att göra det.
Gick hyfsat hon var väldigt stark, men gick okej ändå. Sen travade jag lite och skulle göra en ny galoppfattning,
men hon ville inte fatta galopp även fast jag gick på lite med spöt på bogen, så jag kortade upp traven och tryckte till ordentligt med skänklarna samtidigt som jag snuddade lite med spöt då fattade hon fint.
 Var lite springig i galoppen men ändå fin i formen så jag försökte rida ihop henne lite med sätet.
Gick bra men jag får inte glömma benen för då saktar hon av, så gjorde en ny galoppfattning och då gick det bättre.
 Sen fick hon pusta lite en stund sen började jag trava nått varv på volten och fattade sedan galopp,
hon tog inte galoppskänkeln så fick göra om ca 3 gånger innan hon lyssnade.
 Vet inte om jag gör fel eller om hon brunstar? Galopperade nått varv sen travade jag av henne och längde och sänkte formen på henne, sen tänkte jag skritta av i skogen.
 Men det ville inte cherry så hon stannade och vägrade gå, Marie hade sagt att hon kunde göra så och att jag skulle snurra runt henne och sen ta ny fart. Men det funkade inte så fick vänta tills Marie kom hem igen då fick hon hjälpa mig en liten bit, Sen gick allt bra. Kom hem och borstade av henne och släppte ut henne.
Sen hämtade jag Musse och gjorde iordning honom och skrittade ut en sväng.
Sen åkte jag hem :)
/Julia

Kommentarer
SKRIVET AV: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Du är bäst!

Tror inte du gör fel. Men hon ignorerar galoppfattningar när man slarvar lite innan. Typ att hon inte är helt ställd eller helt korrekt på tygeln. En ganska jobbig sak med henne. Fast i början när hon kom tog hon inte galoppfattningar överhuvudtaget :s



Bra jobbat, tack för hjälpen <3

Datum: 2011-06-27 ♥ Tid: 21:39:39
Hemsida/blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0