Läger v. 24 - Dag 1

Datum:2011-06-20 ♥ Tid: 16:00:00
Skriver lite om lägret vare sig ni vill eller inte ...

Pass 1
Dressyr - Skänkelvikningar
Häst: Loke

I början var han rätt hemsk. Lyssnade noll och bara sköt fram nosen och lullade på. Tillslut vart jag lite arg och satte honom på plats och då skärpte han till sig och började lyssna mer. Skänkelvikningarna i skritt vart inte alls bra, han är väldigt slö i skritten. Alltså inte framåt (där är han nästa för pigg). Utan han är slö på det sättet att han inte tycker det är värt att jobba i skritten. Han la mest huvudet på sniskan och sköt ut bogen utan att lyssna på mig. I traven gick det mycket bättre. Fina hästen! <3 






Pass 2
Markarbete - Kontroll
Häst: Candy

Red lite bommar & cavaletti i en av hagarna. Var ganska knövligt vilket var nyttigt då hästarna behövde lyfta på fötterna och vi var tvungna att sätta ihop de ordentligt. Jag red då Candy, första gången jag red henne så det kändes väl sådär. Hon kändes som en 4 åring att rida (även fast hon är 10!), vinglig och ostadig. Men när jag fått lite mer koll på både henne och mig gick det bättre.

Kommentarer



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0