Howdy partners!

Datum:2011-06-07 ♥ Tid: 18:59:29
Ännu en fullspäckad helg för min del, vilket har gjort att bloggen kommit i kläm. 

I Lördags stod jag halva dagen på Viby och fotade hästhoppning. Åkte dit med bästa Lollo, som förövrigt tog med sig två superrundor hem. Och även en rosett! :D


Sen åkte jag vidare till Loke. Red dressyr på gärdet, han gick grymt bra! Red på hackamoret då jag kände att vi behövde reda ut vad signalerna betyder, i början fattade han inte mycket och gick lite hur som helst. Men jag red på och försökte rida ihop honom och få med bakkärran ordentligt med hjälp att tempoväxlingar osv. 
Och tillslut släppte det, han fick med sig bakbenen, lyssnade på mina hjälper, sökte sig neråt och jobbade på i alla gångarter. Bästa hästen :love:

I söndags red jag 3 hästar. Började med Jacky som jag red ut på tillsamans med Camilla. Mysigt värre! :) Sen var det Ginas tur. Lite skritt på banan idag igen. Hon skötte sig bra! Sedan red jag ett helt kravlöst pass på banan med Merlin. Red i grimman och bara red runt på halvlånga tyglar.

Igår red jag ut på en tur med Jenny, Ida & Camilla. Varmt var det, men superhäligt! :) Red Merlin som faktiskt skötte sig riktigt bra, kanske värmen som gjorde honom lugnare? 

Idag blev det en uteritt med Julia, den här gången red jag Loke. Red i foppatofflor med westerntränset & hackamoret, orkade inte jobba honom någonting så vi bara njöt och han fick gå på långa tyglar nästan hela tiden. Förjävla härligt att bara njuta av att sitta på hästryggen utan att behöva koncentrera sig på en massa ridning :love:










Kommentarer
SKRIVET AV: Lollo

Var superkul att du följde med! Vill du med någon annan gång är det bara att hojta till!!! Blir Kumla på lördag bland annat ;)

:)

Datum: 2011-06-08 ♥ Tid: 16:09:34
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0