Hemma från läger & stallet

Datum:2011-06-20 ♥ Tid: 21:25:23
Vart en jätterolig dag på lägret, vi har fått testa på massa skoj :) Först fick vi ta ett kort på oss själva som vi sedan fick leka med i photoshop, alltså redigera osv. Sen så fick vi trycka det på ett linne. Mitt tryck vart ju rätt grymt ;) 


Vad tycker ni? :D

Var iaf jättekul då vi fick sitta vid deras Mac datorer, gryyyma datorer .. vill ha en :( 

Sen fick vi göra en ask i plåt och ett halsband. Roligt det med! :D 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen åkte jag vidare till stallet. Tog in Merlin men bestämde mig sedan för att rida Pokémon först, så slängde in Merre i en box sålänge, så fick han vila en stund i stallet.

Pokémon är då en ganska ny häst för mig. Han är uppstallad i stallet som Merlin står i. Han har ju stått där hela den tiden jag har hängt där. Men jag har bara ridit honom en gång innan idag :) Pokémon är en d-ponny, fux och han hoppar hus! Hans ryttare är dock över 18 år så de har valt att ta upp honom som storhäst. Nu så är det då tänkt att jag ska rida honom runt 1 gång i veckan, med start från och med idag ;) 

Det gick ganska bra med honom idag måste jag säga. Kände bara igenom honom lite lätt, försökte hitta lite knappar osv. I början var han ganska spänd och ofokuserad. Men när jag ridit igenom honom en stund började han slappna av och lyssna mer på vad jag ville. Jag red mycket tempoväxlingar och försökte få honom avslappnad samtidigt som han fick baken under sig och sökte sig neråt. Han vart riktigt fin på slutet! 



Sen vart det tillsist Merlins tur. Idag blev det en tur i skogen. Jag brukar inte ha några förväntningar på våra uteritter, då jag vet hur han är i skogen och det spelar ingen roll hur bra han har gått dagen innan. Idag var dock ett undantag, han var suuuperfin i början när jag red fram, fina fina killen! :love: Så efter han gått så bra så valde jag att rida resten av passet kravfritt, eftersom man i vanliga fall avslutar passet när det går bra. Idag fick han busa runt som belöning! :) 



Kommentarer
SKRIVET AV: Anna

Det är väl den Pokémon som stod på ridskolan i hagaby för länge sen ? :)

Datum: 2011-06-20 ♥ Tid: 23:47:49
Hemsida/blogg: http://withcrazyhorse.blogg.se/
SKRIVET AV: Sofie

skönt tryck! :D

Datum: 2011-06-21 ♥ Tid: 09:19:33
Hemsida/blogg: http://loewen.blogg.se/
SKRIVET AV: Lollo

Va roligt att du fått en till att rida! :)

Datum: 2011-06-21 ♥ Tid: 11:55:19
Hemsida/blogg: http://lbrantsberg.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0