Freedom

Datum:2011-06-25 ♥ Tid: 18:43:38
Loke gick helt sjukt bra idag!! :D

Han har fått två ny sadlar den senaste veckan, en vanlig engelsk sadel & en westernsadel. Eftersom jag skulle rida ut idag så bestämde jag mig för att testa Westernsadeln. Som Camilla sagt ligger den inte helt perfekt, men den funkar helt klart! 

Jag red en bit i skogen, travade och galopperade lite. Sen red jag ut på en väg imellan två gärden som jag tänkte galoppera på. Började trava lite och sen galopperade jag lugnt upp för vägen. Han lyssnade väldigt bra och tjafsade inget trots att jag höll inom honom i lite kortare galopp. Sen skrittade jag en bit och sen vände jag och släppte på honom tillbaka. Jag kände liksom hur han liksom bara väntade på att jag skulle släppa honom och sen bar det av i fullfräs, så jäkla härligt! 

Sen skrittade jag en ganska lång bit och sen travade jag lite. Började på långa tyglar, men sen kortade jag upp de och kortade samtidigt upp honom och han sköt under sig så jävla bra och sänkte sig neråt. Tror aldrig han känds så fräsh! Friskt steg och ja, bara perfekt!! :D






Jag vet inte om vi bara hade en bra dag eller om det var sadeln. Hans gamla sadel har inte alls legat bra. Så nu återstår bara att se om han går lika bra med den vanliga sadel som Camilla köpt också! ;) 






Kommentarer



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0