All these horses

Datum:2011-07-04 ♥ Tid: 19:40:12
Var någon som önskade att jag skulle skriva lite om alla hästar jag rider ;) so here we go!

Merlin

Merlin är en welsh korsning som jag började rida för ca. 1 år sedan.
Vi behövde en till ponny till vårat DIV III lag och då vart det Merlin och jag fick rida honom.
Jag kommer ihåg första gången jag red honom - det gick skit! Andra gången gick lite bättre, den första hoppträningen gick inte så bra och sen var tävlingen.
Han hoppar super om man inte stör honom, vilket jag gjorde på förklassen. Tror vi hade en vägran och 1 pet. På framhoppningen till lagklassen fick jag träna. träna och kämpa med att inte ta honom i munnen. Min sits förändrades något enormt på bara den framhoppningen!
Lagklassen gick fort som tusan, men vi var runt felfritt.
Efter det så vart det så att jag fick fortsätta rida honom. Jag hoppade en LD & LC i Örsta, Julihoppet förra året. Minns att jag var nöjd, han var lugn och jag hade en bra känsla. Dock fick vi ett stopp på sista hindret då jag slutade rida. Detta vart vår sista tävling, då han fick ont i ryggen någon månad senare och tävlingssäsongen han ta slut innan han var igångsatt igen.
De senaste halvåret har vi utvecklats en massa tillsamans. Jag skulle vilja att han var större nu, så jag bara kunde testa att hoppa en klass och se hur det skulle gå och vilken känsla jag skulle få idag. För det är först nu jag känner att jag kan rida honom ordentligt.

Merlin är världens underbaraste ponny, vår tid är räknad, men jag kommer alltid minnas och älska honom <3
Ägs av Jenny Grahn

Loke


Loke är en nordsvensk brukshäst som jag ridit i ungefär ett halvår. 
Jag satt alltid inne på blocket & hästnet och dreglade över alla nordisar som jag aldrig skulle få. Men så en dag fanns Loke där, en hoppnordis som behövde medryttare. Jag klickade in och läste snabbt igenom annonsen, konstaterade att han stod rätt nära mig. Jag visade annonsen för mamma och pappa, mamma var tveksam men pappa tyckte jag skulle meljla - och är det något man vill så får man ibland bara lyssna med ena örat ;) 
Sagt och gjort så mejlade jag på annonsen och en tid senare fick jag mamma att gå med på jag skulle provrida.

Idag har det gått ett halvår sen dess, vi har startat våran första tävling, vilket gick bra. Vi har tränat och utvecklats tillsamans. Och Loke, han är bäst <3
Ägs av Camilla Alkman

Pokémon


Pokémon är en irlänsk ponny. Har bara ridit honom i någon vecka. 
Han står i samma stall som Merlin, hon som äger honom behövde hjälp så då blev det helt enkelt så att jag fick rida honom lite.

Just nu håller vi bara på att lära känna varandra.

Ägs av Sara Qureshi

Jacky



Jacky är dam som jag ridit lite till och från under den tiden jag ridit Merlin.
Rider henne någon gång i vecka nu för tiden.

Ägs av Jenny Grahn

/Emma

Kommentarer
SKRIVET AV: camilla

hihihihi varför var din mamma tveksam :P

Datum: 2011-07-04 ♥ Tid: 23:08:51
Hemsida/blogg: http://milleruddan.blogg.se/
SKRIVET AV: Linde

Många hästar! O.O Här kommer jag med min enda som dessutom inte flyttar till Brantsberg förrän i augusti x) Fast å andra sidan rider jag ju på Karlslund, med runt 50-60 hästar ;D Men det kan inte räknas -.-

Datum: 2011-07-04 ♥ Tid: 23:52:41
Hemsida/blogg: http://lindema.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0