Listen up

Datum:2011-07-22 ♥ Tid: 22:00:32
Skepp oh hoj, lite dålig updatering igår - var helt slut när jag kom hem så orkade helt enkelt ;) 

Merlin fick vila igår, då det började småregna och jag var trött. Så kände att det var bättre att jag cyklade hem innan det började ösregna - så jag hoppade lite idag istället. Han var superduperpigg. Helt sjukt taggad, haha. Hoppade inget speciellt, liksom bara hoppade igenom honom lite och det verkade ju han tycka var kul ;)

Jacky gick ett markarbetes pass igår. La 3 bommar med 2,5 meter imellan på ena kortsidan. Lollo tipsade om det, får då kunde man använda de i alla gångarterna. Tränade att hålla ett jämnt tempo och lät henne bara rulla på i olika gångarter. Så mycket tempoväxlingar, hon var pigg - men lyssnade ändå bra :) Idag fick hon gå en liten kort tur i skogen. Kravlöst, men försökte få lite power i steget och ett rejält påskjut där bak när man bad henne trava. Tillslut sköt hon mig nästan ur sadeln, haha. Hon verkade tycka det var superskoj när hon väl fattade vad jag skulle göra ;)

Gina skrittade jag lite på banan igår och idag i skogen.

Idag red jag även Flame. Lite kort på banan i skritt och trav. Försökte hitta lite mer framåtbjudning och att han skulle ta för sig mer. Lyckades ganska bra ;)


Bjuder på en ganska gammal hoppbild på mig och Merlin, för att inlägget inte ska bli så tråkigt ^^

Så det är vad jag hittat på. Var ganska slut efter att ha ridit 4 hästar idag och sen var vi och åt på resturang, så nu är jag ännu tröttare, men jag klarar mig! Imorgon ska jag (beroende på vädret) kanske åka och bada med Merlin, sen ska jag rida Loke och fixa allt inför tävlingen på söndag :)

/Emma




Kommentarer



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0