För mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig

Datum:2011-07-04 ♥ Tid: 23:20:43
Dagens hästeri började med ett ridpass på Pokémon. Red lite på banan tillsamans med Jenny som red Baronese.
Jobbade med att få honom samarbetsvillig, under sig och avspänd. Han är så sjukt mycket häst att rida den här ponnyn, stark som tusan och svår jobbad. Känner att jag behöver träna upp mina armmuskler lite ;)






Sen blev det en skritt tur ut i skogen med Fröken Jacky. En mysig tur med Jenny & Julia som sällskap :)

Sist men .. jo han är ju minst haha ;) Men iaf, ett dressyrpass med lilla Merlin. Han var så duktig så! Fina killen! 
Började med att bara jobba upp lite power och GO i skritten. Vilket han tog fint idag. I traven var han riktigt fin, redan från början. Men extra fin efter att jag galopperat något varv, då vågade jag mig till och med på att sitta ner och jobba honom vilket gick superduper bra :) Sen vart det lite mer galopp arbete, gick bra det med :) 

Mamma och syrran kom när jag höll på och red av honom, syrran knäppte något kort och sedan fick hon (lyckligt) leda runt lite med honom i paddocken. Och hon ville ju såklart att jag skulle ta lite kort på henne och Merlin ;)




/Emma

Kommentarer



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0