13 Juli, Vaddå otursdag?!

Datum:2011-07-13 ♥ Tid: 20:13:55
Jisses vilken dag!! 

Morgonen var lugn, tittade på film, åt frukost och bara mös runt. Sen cyklade jag och plockade blommor till Sigges grav. När jag gjort det så cyklade jag till graven. Hann i princip gå upp till graven och lägga blommorna där innan min syrra kom springandes och sa att ponnyn, Fandis, som står i stallet som Sigge stod i var konstig. Hon sa att hon rullade sig och när hon var klar låg hon bara och sen rullade sig igen. Jag tänkte direkt "KOLIK!" och sprang ner till henne. När jag kom ner stod hon dock på benen, så jag lugnade mig ett ögonblick, men hon låg snart ner igen och jag fick slita upp henne. 

Började gå med henne. Gick och gick medans grannen försökte få tag på en vetrinär. Efter 2 timmar fick vi tillslut tag på en, som sedan inte kunde komma förns om en halvtimme. Så i ca. 2 och ½ timme fick hon gå, gå och gå. Hon hade jätteont, försökte lägga sig i farten så jag fick slita i henne och hennes mage var utspänd och knäpptyst. "Hon får inte dö hon med idag .." var en tanke som for igenom mitt huvud flera gånger. Hon var riktigt lamslagen och inte alls som hon ska. Vi vet heller inte hur länge det hade hållt på, för förmodligen hade hon det redan när mina syrror kom dit, men eftersom de inte vet så mycket om hästar så trodde de att hon bara rullade sig.

Tillslut kom i vilket fall vetrinären, han gav henne smärtstillande och sen fick vi gå lite med henne innan han gav henne något för magen. Han gav henne även vatten genom en slang, då hon inte ville dricka. 

Nu står hon inne och vilar upp sig. Vi skulle kolla upp henne då och då, så när jag skulle dit för en stund sedan så cyklade jag och som grädde på moset åker jag av cykeln rakt i asfalten. Skrapar upp halva tån, lite på knät och vaden. Men som tur var mådde Fandis bättre, hon vill äta och verkade mycket piggare <3 




13 Juli 2012 tror jag att jag låser in mig själv och alla som jag håller nära. 
/Emma

Kommentarer
SKRIVET AV: camilla

Stackars liten <3<3,

min otursdag är 1 juni :`(

Datum: 2011-07-13 ♥ Tid: 20:30:18
Hemsida/blogg: http://milleruddan.blogg.se/
SKRIVET AV: Michelle

Härlig blogg:)

Datum: 2011-07-13 ♥ Tid: 20:44:46
Hemsida/blogg: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
SKRIVET AV: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Usch! Tur att det blev bättre.

Ett tips är att gå i prioder. Gå i 10 min, låta de vila några, gå i 10 min, låta de vila några.

Även att massera lite "där bak" för att mjuka upp pch locka fram skiten.



Jag har lärt mig efter Wilma. När hon var liten hade hon kolik ibland flera gånger i månaden. Nu kommer det bara ibland som tur är :)

Datum: 2011-07-13 ♥ Tid: 21:01:19
Hemsida/blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0