Stallet x2

Datum:2011-02-21 ♥ Tid: 16:58:14

Loke

Mockade, fixade all mat och grejade i stallet först. Sen tog jag in Lokis tokis, gjorde iordning honom och red till ett gärde där de plogat upp som en ridbana :) Skrittade fram och började sedan göra massa volter, böja och ställa. Gick faktiskt väldigt bra! Sen började jag trava lite och gjorde samma där, gick bra nu med :) Flyttade även lite, gjorde skänkelvikningar, lite allmän dressyr för att hitta mer knappar ;) Sen skulle jag börja galoppera lite, försökte göra övergångar med volter, men han blev ganska stark i galoppen och han var pigg så bestämde mig för att inte bråka mer med honom utan låta honom galoppera av sig lite energi på rakbanan precis vid stallet. Vilket både jag och Loke uppskattade, så sjukt kul att galoppera i snön :D Skrittade av på vägen och sen fixade jag klart det sista i stallet :)

Merlin

Tog en promenad från Lokes stall till Merlins och tog in plutt ponnyn. Blev ett litet dressyrpass på banan för hans del också. Red det vanliga - flyttningar, skänkelvikningar och volter. Han var riktigt fin i galoppen idag! :) Och den sista traven var jättebra, bästa hittils, så då avslutade jag :D Och vet ni vad, jag skrittade av på vägen och han bråkade ingenting, dutti ponni! 

Det var allt som hänt idag, imorgon ska jag och Julia rida ut en sväng :) 

Kommentarer



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0