Watching the stars

Datum:2011-08-10 ♥ Tid: 22:18:16
Dagen började med att vi åkte till kumla och handlade lite.
Sen åkte jag till stallet. Började med Jacky, red lte dressyr.  Började med serpentiner,ställa och böja för att lösgöra henne. Gick helt okej faktiskt! Sen började jag trava och hon var väldigt seg så jag ökade på traven nåra varv och lät henne springa lite för att få upp framåtbjudning.
Sen började jobba henne på en volt, lite serpentiner ställa utåt ställa inått osv.
Sen började jag galoppera lite smått, först på fyrkantspåret i lätt sits och för att få fram henne.
Sen började jag jobba i galoppen på en åttvolt med ett galoppombyte på mitten innan den nya volten började. Gick riktigt bra! Är nöjd!

Sen tog jag Flame, började med att visa han hindret som stod utanför ridbanan för att han inte skulle bli rädd för det senare när jag rid förbi där.
Det var tydligen jätteläskigt och han stegrade massa, han stegrar högt som satan!
Så man måste säga till han på skarpen. Började jobba i skritten och han var väldigt mjuk och fin!
Red lite serpentiner och volter. sen började jag trava och det gick väldigt bra.
Han var stadigt på tyglen och inte pendlande med huvet. Jobbade lite i traven innan jag tog några galoppfattningar. Inga långa galopper, lite fattningar bara.
Första galoppen hoppade han mest runt i bockningar så det var bara att driva på lite och höja handen en aning så blev det bra. Sen gick han super jag satt ner i galoppen ett varv på volten och jobbade lite han gick riktigt bra!
Så jag får väll vara nöjd trots att han stegrade väldigt mycket..
Sen skulle Jenny rida Touchen så jag skrittade Patron lite på banan samtidigt.
Efter det så tog vi en tur med Silver och Merlin. Silver var riktigt fin! Han är bäst, mitt hjärta :love:
Och Merlin har jag aldrig sett så lugn och fin ute nångång! Jenny rider han fantastisk. Han vet direkt att han inte kunde göra som han ville. Man blir så glad av att se dom tillsammans :')
Vad tycker ni om att jag skriver så detaljerat om varje pass,  vill ni ha det så eller vill ni ha det mer sammanfattat?

Kommentarer
SKRIVET AV: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Gillade det här inlägget med mycket information :D

Datum: 2011-08-11 ♥ Tid: 17:45:14
Hemsida/blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/
SKRIVET AV: jag

satan är väl långt ner xD

Datum: 2011-08-11 ♥ Tid: 19:08:31
SKRIVET AV: Linde

Gillar detaljer! ;) Skulle vilja ha bild på Flame och Patron, dom dyker ju upp lite då och då, men har ingen aning om vad det är för hästar :)

Datum: 2011-08-11 ♥ Tid: 22:53:39
Hemsida/blogg: http://lindema.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0