Soulmate

Datum:2011-08-10 ♥ Tid: 18:59:35
Nu har jag varit i stallet, prickad in så jag hann cykla dit, fixa allt i stallet + rida innan det började regna igen haha. 
Som sagt, fixade allt i stallet. Gjorde mat, packade hö och mockade. La även in nytt spån så nu har han det mjukt och fint ;)



Sen hämtade jag in token från hagen. Borstade och fixade iordning honom. Sen red jag bort till paddocken för att rida lite dressyr. Han kändes faktiskt bra idag! Samarbetsvillig, fast han små tjafsade lite ibland, men inte alls som igår. Idag red jag ju dock på pelhalmet, då jag kände att jag behövde rida igenom honom och ha lite kontroll.
Det är som en annan häst när man har pelhalmet, han suger på bettet och tjafsar mindre. Men så fort det 3 delade åker på, då stretar han imot, tjafsar och är bara allmänt bångstyrig - han gillar det inte. Vet inte vart eller hur man ska börja för att träna honom med det ...

Även fast han åker in lite bakom lod ibland och jag inte riktigt kan hålla koll på mig själv så är jag nöjd med dagens pass! Det var iallafall mycket bättre än igår och det är ju mer än bra! :)


Så här såg han ut idag, pessoa schabrak & showmaster lindor ;) 


Kommentarer
SKRIVET AV: Fanny Jaensson

Hur gör du så att bildern byter? :)

Datum: 2011-08-10 ♥ Tid: 20:37:42
Hemsida/blogg: http://hovskrape.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0