See I would fight for you, grow some wings and fly for you

Datum:2011-08-14 ♥ Tid: 22:12:24
Nu är jag tillbaka :) Har varit i min fasters sommarstuga och rensat tankarna lite, så nu kör jag på igen. Tänkte börja med att berätta lite om de dagarna ni missat. 

TORSDAG
Loke - Busade lite i lilla gräspaddocken. Han var busig och glad. Bockade, sparkade bakut och galopperade runt runt runt haha. Körde även lite "NH", att han skulle följa mig, baka osv. Testade även att se om han ville följa mig över en bom och sedan ett litet hinder, vilket han tyckte var superkul! :) Dock rev han nästan alltid hindret, då han inte kunde vänta med att bocka så han gjorde det över hindret - vilket inte funkade så bra haha.



Merlin
- Fixade till honom lite extra, så fick han ha på sig fin grimman och sen tog vi en promenad. Stannade till på ett fält så tog jag lite kort på honom. Liten mystur med andra ord!



Pokémon
- Hoppade för första gången ;) Försökte rida igenom honom lite först, han var rätt stel och "hård" så försökte få honom att mjukna lite. Sen tog vi lite små kryss och sen något räcke. Han vart väldigt taggad när vi började hoppa. Men älskar han språng! :) Dock som sagt första gången, så allt satt inte rätt alla gånger.
Syrran fotade, så därför är tråden med och ja, de blev lite som de blev, man alltid något iaf ;)



FREDAG
Åkte till stallet en sväng på eftermiddagen och gav Loke födelsedags present. Han fyllde 11 år på torsdagen egentligen, men både jag och Camilla glömde bort honom stackarna haha. Men han fick sin årliga fruktsallad då istället! ;)



LÖRDAG
Red ut på en bustur i westernsadeln på en pigg och glad Loke. Kravlöst och han var riktigt pigg - men samtidigt otroligt lyhörd. Lyssnade direkt när jag bad honom sakta av, så det var kul :) Dock vart han sur på mig när jag bad honom stanna helt för jag skulle svara i telefon, så då vart det lite arga viftningar i luften med framhovarna, söten haha.


IDAG - SÖNDAG
Kom hem från stugan och drog ut till stallet direkt och fotade Julia. Sen red jag Merlin lite på banan. Inte så jättelänge, men bara kände lite på honom liksom. Försökte jag få honom låg i formen. Vilket han tog bra på slutet! 


Sådär, det var väl allt ni missat. Hoppas ni saknat mig, för nu blir uppdateringen som vanligt förhoppningsvis! 

Kommentarer
SKRIVET AV: Fanny Jaensson

bra inlägg! skulle vilja se mer bilder på pokémon! :)

Datum: 2011-08-16 ♥ Tid: 23:20:35
Hemsida/blogg: http://hovskrape.blogg.se/



Kommentera här under ..

Ditt namn:
Vill du kommas ihåg?

E-mail: (visas ej offentligt)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Tänk på att .. ingen kommentar är anonym. Det går att spåra IP-nummer, så stå för det du säger.
För övrigt är vi väldigt glada för att du vill kommentera! Tack :)

Trackback
RSS 2.0